پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

روغن آرگان – یا “طلای مایع” ، همانطور که بسیاری به آن اشاره می کنند – از مغزهای تازه میوه درخت آرگان در مراکش تهیه می شود. روغن آرگان خالص قرن ها برای آشپزی و به عنوان یک درمان خانگی برای سلامتی و زیبایی از جمله ریزش مو استفاده می شده است. امروزه می توان آن را در تعدادی از محصولات مراقبت از مو و پوست یافت.

مشخص شده است که روغن آرگان، در مصرف موضعی روی پوست، مزایای متعددی برای سلامتی دارد که این مزایا شامل موها نیز می شود.

روغن آرگان مملو از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین E است که برای پوست سر و مو مفید است.

فواید روغن آرگان برای موها:

۱_ مرطوب کنندگی و نرم کنندگی

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود زیرا مملو از اسیدهای چرب ، عمدتا اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. این روغن ها ساقه مو را چرب کرده و به موهای شما در حفظ رطوبت کمک می کنند.

روغن آرگان همچنین سرشار از ویتامین E است که یک لایه چربی به موها و پوست سر شما می دهد که به جلوگیری از خشکی کمک کرده و به کاهش وز شدگی و افزایش درخشندگی مو کمک می کند.

۲_سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

روغن آرگان خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که می توانند به جلوگیری یا بهبود بیماری های پوستی – از جمله بیماریهایی که می توانند با تاثیر بر پوست سر موجب ریزش مو شوند – کمک کنند. این بیماریها عبارتند از :

پسوریازیس

درماتیت سبورئیک

اگرچه روغن آرگان ممکن است به درمان شوره کمک کند، تحقیقات اندکی درباره خواص ضد قارچ روغن آرگان انجام شده است – گاهی شوره، حاصل فعالیت نوعی قارچ شبه مخمر روی پوست سر شما ایجاد می شود.

۳_از صدمات ناشی از حالت دهی و رنگ زدن مو جلوگیری می کند.

اسیدهای چرب زنجیره متوسط ​​موجود در روغن آرگان دارای یک اثر محافظتی است که می تواند از آسیب ناشی از شستشو و حالت دهی مو جلوگیری کند.

یک مطالعه در سال 2013 همچنین نشان داد که روغن آرگان آسیب ناشی از رنگ مو را کاهش می دهد.

۴_محافظت در برابر آفتاب

دروغن آرگان برای قرنهای متمادی، توسط زنان مراکشی برای محافظت پوست از آسیب خورشید به کار رفته است. یک مطالعه در سال 2013 دریافت که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد خورشید محافظت می کند. این مزیت شامل موها نیز می شود و از خشک شدن و سایر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

۵_روغن آرگان برای ریزش مو

تحقیقی در مورد روغن آرگان مخصوصا برای ریزش مو در دسترس نیست ، اما با توجه به مزایای اثبات شده آن برای سلامت مو و پوست سر ممکن است از شکستگی و ریزش مو جلوگیری کند. در مطالعه ای کوچک در سال 2010 ،مشخص شد که ویتامین E – که روغن آرگان غنی از آن است – باعث بهبود رشد مو می شود.

آنتی اکسیدان های قوی و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان موهای شما را مرطوب نگه داشته و از آسیب های ناشی از حالت دهی و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه موهای شما کمتر می شکند و ریزش کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order