پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

استفاده از ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی است که باید در هر شرایطی آن را در برنامه روزانه خود قرار دهیم؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که صرفا خرید یک ضد آفتاب خوب ملاک نیست بلکه باید نحوه استفاده از ضد آفتاب را بیاموزید و به صورت صحیح اجرا کنید؛ زیرا استفاده نادرست از ضد آفتاب می‌تواند منجر به بروز کک و مک و لکه‌های پوستی می‌شود.

با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به صورت جامع و کامل این موضوع را بررسی کنیم تا ضمن مصرف هیچ مشکل یا چالشی بروز پیدا نکند.

مجموعه پرنیان دارو انواع محصولات مراقبت از پوست را به صورت آنلاین و با قیمتی مناسب عرضه می‌کند و شما می‌توانید با خیال آسوده محصولات کاربردی و مفید همچون ضد آفتاب کودک را همراه به همراه تضمین بازگشت وجه، ارسال فوری و پشتیبانی آنلاین تهیه کنید.

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تصویر کرم ضد آفتاب بر روی پوست صورت

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست خود را لیزر کردید، درمان‌های لایه برداری انجام دادید یا دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از ضد آفتاب برای شما واجب و ضروری است؛ زیرا تشعشعات خورشید اثرات بسیاری بر سلامت پوست شما دارند.

بروز پیری زودرس، ایجاد کک و مک، چین و چروک، افتادگی پوست و غیره از جمله اثرات مخرب آفتاب است.

استفاده از ضد آفتاب بهترین چاره برای در امان ماندن از مشکلات پوستی است؛ زیرا میزان تاثیر اشعه فرابنفش خورشید را به حداقل می‌رساند.

محصولاتی همچون ضد آفتاب با ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند تا شما بتوانید متناسب با نوع پوست و ویژگی‌های آن انتخابی درست داشته باشید.

با توجه به نظر متخصصان پوست و کارشناسان این حوزه لازم است که به جای انواع کرم‌های آرایشی مختلف از ضد آفتاب استفاده کنیم.

استفاده از کرم‌های آرایشی به سبب بستن منافذ پوست موجبات بروز پیری زودرس را ایجاد می‌کنند. 

استفاده از ضد آفتاب از بروز بیماری‌های پوستی مختلف همچون اگزما، کک و مک، حساسیت‌های پوستی و حتی سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

پس استفاده از ضد آفتاب را پشت گوش نیندازید و سعی کنید با نحوه صحیح مصرف آن پوست خود را از اثرات مخرب آفتاب و لامپ های فلورسنت در امان دارید.

به طور خلاصه دلایل استفاده از ضدآفتاب عبارتند از:

نحوه استفاده از ضد افتاب به چه صورت است؟

تصویر استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده صحیح از ضد آفتاب آن زمان اهمیت پیدا کرد که بر طبق تحقیقات انجام شده اعلام شد سالانه 15 هزار گونه سرطان پوست بروز می‌یابد و بخش اعظمی از ان با استفاده از روش‌های خودمراقبتی همچون مصرف ضد آفتاب قابل پیشگیری است.

در ادامه نحوه صحیح مصرف ضد آفتاب را توضیح خواهیم داد.

برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر همچون سرطان نیاز است در وقت مناسب، حجم معینی از ضد آفتاب را به صورت صحیح استفاده کنید.

برخی تصور می‌کنند تنها محلی که باید به ضد آفتاب آغشته شود پوست صورت است؛ در حالیکه سایر اندام‌هایی که با نور خورشید در ارتباط هستند نیز باید با ضد آفتاب پوشش داده شوند. 

به عنوان مثال باید در هر نوبت استفاده مقدار مشخص و مناسبی از ضد آفتاب را به اطراف پلک‌ها و حوالی چشم‌ها، بالای سر (محل رویش مو)، پشت و روی گوش‌ها، پشت دست‌ها، روی پاها، قفسه سینه و خط گردن و غیره

نکته: از آنجایی که خانم‌ها در ایران اکثرا حجاب دارن استفاده از ضد آفتاب پشت گوش و خط گردن و … کاربردی ندارد. موارد فوق مخصوص زمانی است که قصد دارید بدون حجاب آفتاب بگیرید.

عده ای در طول روز و در مواجه با نور خورشید ضد آفتاب استفاده می‌کنند، اتفاقا ضد آفتاب معتبر و استانداردی نیز خریداری کرده‌اند؛ اما حجمی که در هر نوبت استفاده می‌کنند کافی نیست.

حجم ضد آفتاب مصرفی در هر نوبت باید به گونه‌ای باشد که یک لایه نازک از آن پوست شما را پوشش دهد تا بتواند تاثیرات محافظتی خود را اعمال کند.

حداقل 20 الی 30 دقیقه قبل خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید تا در طول این مدت کرم به خوبی جذب پوست شما شود و بتواند تاثیرات شگفت انگیز خود را روی پوست اعمال کند.

نکته:

شستن صورت، تعریق زیاد، شنا کردن و مدت طولانی در معرض آفتاب بودن از عواملی است که تاثیرات ضد آفتاب را کاسته و یا از بین می‌برد؛ پس با در نظر گرفتن این شرایط بهتر است هر 2 تا 4 ساعت دوباره ضد آفتاب بزنید.

طبق گفته متخصصین SPF ضد آفتاب باید 15 باشد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که زمانی ضد آفتاب موثر عمل می‌کند که شما به صورت مستمر و مداوم از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order