پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

اگر یک ورزشکار قدرتی یا فیزیک بدنی هستید، مطمئناً شنیده‌اید که مکمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند از جلسات تمرینی شدید و رژیم غذایی خود بیشترین بهره را ببرید؛ اما کدام موارد سالم‌ترین مکمل‌های بدنسازی هستند؟! ممکن است وسوسه شوید که در وبلاگ‌های بزرگ و وب‌سایت‌های حرفه‌ای شخصی پرسه بزنید، اما متاسفانه آن مکان‌ها اغلب مملو از اطلاعات نادرست هستند.

خوشبختانه، ما اینجا هستیم. دانستن اینکه چه مکمل بدنسازی مصرف کنید، چه مقدار مصرف کنید، و چه زمانی آن را مصرف کنید، به شما کمک می‌کند تا بهترین و سالم ترین مکمل بدنسازی را بیابید.

این تصور غلط مبنی بر اینکه مکمل‌ها واقعاً ضروری نیستند (اینکه  آن‌ها فقط برای تکمیل یک رژیم غذایی با کمبود مواد مغذی مورد استفاده قرار می‌گیرند) برای مدتی طولانی ادامه داشته است.

با این حال، در زمان‌های اخیر، با پیشرفت‌هایی در کیفیت مکمل‌ها، خلوص و آنچه که  آن‌ها می‌توانند ارائه دهند، مشخص شده است که تغذیه کامل غذا به سادگی نمی‌تواند همه مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. استفاده از مکمل یک جنبه حیاتی برای کاهش چربی، عضله سازی و بهبود عملکرد است.

شما می‌توانید تمام انواع مکمل‌های بدنسازی را از داروخانه آنلاین پرنیان دارو تهیه کنید. همچنین محصولاتی نظیر گین آپ بزرگسالان کارن که برای افزایش وزن است می‌تواند مکمل خوبی در کنار مکمل‌های بدنسازی باشد.

معرفی گروهی از بهترین مکمل‌ها برای بدنسازی

تصویر مکمل بدنسازی

در ادامه چند مکمل ذکر شده است که می‌تواند به یافتن بهترین مکمل بدنسازی برای حجم به شما کمک کند. برای خرید بهترین مکمل‌های بدنسازی، می‌توانید وبسایت داروخانه پرنیان دارو مراجعه کنید. این داروخانه علاوه بر فروش بهترین مکمل بدنسازی برای حجم و یا چربی سوزی محصولاتی نظیر پودر انترامیل پر پروتئین را نیز با بهترین قیمت ارائه می‌دهد.

 ۱- کراتین

کراتین یک ماده‌ی مفید موجود در بدن است و به طور طبیعی در بدن شما به مقدار دو درصد تولید می‌شود. این مکمل عضله‌ساز و تقویت‌کننده قدرت، دارای مشخصات ایمنی بسیار بالا و شواهد زیادی برای حمایت از اثربخشی آن است. مکمل کراتین با افزایش در دسترس بودن کراتین و فسفوکراتین (PCr) به حفظ انرژی در طول تمرینات با شدت بالا مانند وزنه برداری کمک می‌کند. وظیفه کراتین تولید انرژی برای سلول‌ها و بافت عضلانی بدن حین ورزش‌های سنگین و سخت است.به نظر می‌رسد مصرف طولانی مدت مکمل کراتین کیفیت تمرینات مقاومتی را افزایش می‌دهد و به طور کلی منجر به افزایش 5-15 درصدی قدرت و عملکرد می‌شود. کراتین همچنین می‌تواند محتوای آب را در سلول‌های ماهیچه‌ای شما افزایش دهد. مکملی که کراتین داشته باشد می‌تواند بهترین مکمل بدنسازی برای بانوان نیز به شمار آید زیرا برای سلامت پوست بانوان نیز مفید است. 

۲- مکمل‌های پروتئینی

دریافت پروتئین کافی برای عضله سازی و افزایش حجم  آن‌ها بسیار مهم است.

به طور کلی، برای انجام عضله سازی و افزایش حجم عضلات بدن، باید پروتئین بیشتری نسبت به آنچه بدن شما از طریق مواد غذایی طبیعی تجزیه می‌کند، مصرف کنید. 

مکمل‌های بدنسازی پروتئینی مختلفی در دسترس هستند، اما برخی از محبوب‌ترین  آن‌ها پروتئین وی، کازئین و سویا هستند. 

پروتئین سریع هضم مانند پروتئین وی پس از تمرین مفید است زیرا می‌تواند به بهبود توانایی عضلات شما برای ریکاوری و انطباق پس از ورزش شدید کمک کند. در واقع، مصرف پروتئین وی نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند کازئین و سویا، سنتز، پروتئین ماهیچه‌ای را به میزان بیشتری تحریک می‌کند.

فواید مصرف پروتئین وی

اگر فردی فعال هستید که سعی در افزایش حجم عضلات خود دارید، ۰.۵ تا ۰.۹ گرم پروتئین به ازای ۱.۲ تا ۲.۰ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ممکن است بهترین توصیه باشد.

۳-افزایش دهنده وزن

تصویر استفاده از مکمل ورزشی

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن مکمل‌هایی هستند که به راحتی به شما کمک می‌کنند تا کالری و پروتئین بیشتری دریافت کنید.  آن‌ها معمولاً توسط افرادی استفاده می‌شوند که برای عضله سازی تلاش می‌کنند. چرا که برخی از افراد حتی با مصرف مقادیر زیادی کالری و وزنه زدن به سختی عضله‌سازی می‌کنند. مکمل‌های افزایش دهنده وزن بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان محسوب می‌شوند. 

4-کافئین دار

کافئین ممکن است پرمصرف ترین محرک در جهان باشد و دلیل خوبی هم دارد. بارها ثابت شده است که این یک کمک ارگوژنیک موثر هم در ورزش‌های استقامتی و هم در فعالیت‌های با شدت بالا است. همانطور که گفته شد، مشخص است که کافئین میزان خستگی را کاهش می‌دهد که ممکن است در طول تمرینات با شدت بالا و حجم بالا مفید باشد، یا فقط قبل از زدن وزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order