پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

ورزشکارانی که روزانه تمرین می‌کنند یا افرادی که به تازگی وارد حرفه ورزش شده‌اند به دنبال عضله سازی هستند؛ به همین دلیل به دنبال مکمل‌های ورزشی می‌گردند تا فرایند عضله‌سازی را تسریع کنند. مکمل‌‌های بدنسازی به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که ورزشکاران و افرادی که به تناسب اندام و عضله‌سازی علاقه دارند از جلسات تمرینی خود بیشترین بهره را ببرند. ما در این مقاله بهترین مکمل‌ها برای عضله سازی، مزایا و معایب آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اگر هدف شما از مصرف مکمل عضله سازی است با ما همراه باشید.

مکمل عضله‌سازی چیست؟

مکمل‌‌ها انواع گوناگونی دارند که کاربرد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و ورزشکاران برای کمک به عضله‌سازی، افزایش حجم و یا ترمیم بافت آسیب دیده از آن در حین ورزش استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که زمانی که فردی با هدف عضله‌سازی و افزایش حجم ورزش می‌کند باید بدن خود را غنی از کربوهیدرات و پروتئین کند تا بدن دچار کمبود و آسیب‌های جدی نشود. بعضی اوقات ورزشکاران بعد از انجام آزمایش‌های مورد نیاز متوجه می‌شوند که بدن آن‌ها علاوه بر مکمل به مولتی ویتامین‌ هم نیاز دارد؛ به این منظور آن‌ها با برنامه ریزی صحیح در مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین می‌توانند در مدت زمان کوتاه کمبودهای بدن‌شان در این زمینه را جبران کنند.

 توجه داشته باشید که مصرف مکمل‌های حاوی کالری و پروتئین در روز برای ورزشکاران مناسب است. البته توصیه می‌شود برای مصرف دوز مناسب توده بدنی خود از مربی خودتان مشورت بگیرید. 

بهترین مکمل برای عضله سازی و افزایش وزن

انتخاب بهترین مکمل برای عضله سازی در بدنسازی به هدف شما بستگی دارد. البته بررسی توده بدنی و انتخاب درست مکمل متناسب با بدن شما نیز در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طور مثال اگر خیلی لاغر هستید باید مکملی را انتخاب کنید که افزایش وزن شما را هدف قرار دهد یا اگر وزن مناسبی دارید، اما در عضله سازی با چالش روبرو شدید باید مکملی را انتخاب کنید که به عضله‌سازی شما کمک کند.

در ادامه این بخش به معرفی بهترین مکمل‌ها برای عضله سازی سریع اشاره می‌کنیم. 

کراتین

تصویر گینر

کراتین مولکولی در بدن است که انرژی ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن را تامین می‌کند. مصرف مکمل کراتین دریافت انرژی ماهیچه را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. به طور کلی بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف مکمل کراتین قدرت عضلانی را افزایش می‌دهد؛ همچنین کراتین می‌تواند محتوای آب را در سلول‌های ماهیچه‌ای افزایش دهد؛ این امر باعث متورم شدن ماهیچه‌ها می‌شود که با تمرینات ورزشی در نهایت منجر به عضله‌سازی ماهیچه‌ها می‌شود.

فواید مصرف کراتین:

گینرها 

تصویر مکمل پروتئین

شاید برای افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده‌اند سوال ایجاد شود که گینر چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم گینرها از بهترین مکمل‌ها برای عضله‌سازی و افزایش وزن هستند که کالری و پروتئین زیادی را به بدن ورزشکاران می‌رساند. معمولا از مکمل گینر علاوه بر عضله‌سازی برای افزایش وزن نیز استفاده می‌شود. گینر انواع مختلفی دارد که یکی از انواع پر طرفدار آن گین آپ کارن است. به طور کلی گینرها مزایای زیادی را برای ورزشکاران به همراه دارند؛ از مهم‌ترین مزیت‌های گینر می‌توان به این مورد اشاره کرد که کالری و پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.

فواید مصرف مکمل گینر:

 پروتئین وی

تصویر مکمل‌های ورزشی

پروتئین وی یکی از معروف‌ترین مکمل‌های بدنسازی است که بسیار مناسب عضله سازی است. هنگام خرید مکمل وی باید توجه  داشته باشید که حاوی شکر بالایی نباشد؛ زیرا وجود شکر بالا در مکمل باعث می‌شود چربی بدن نیز افزایش یابد. این مکمل به ساخت عضلات کمک شایانی می‌کند و برای افرادی که مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند تمرینات سنگین انجام دهند بسیار مناسب است. مکمل وی دارای تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن است و یک پروتئین ایده‌آل  برای قبل و بعد از تمرین محسوب می‌شود؛ همچنین منبعی از لوسین است و کالری کمی دارد؛ به همین خاطر این مکمل چربی سوز و عضله ساز برای افرادی که در دوره رژیم هستند بسیار مناسب است. 

بتا آلانین

این مکمل دارای یک اسید آمینه است که خستگی ناشی از تمرین را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود فرد ورزشکار بتواند مدت طولانی‌تری تمرین کند؛ در نتیجه باعث عضله‌سازی می‌شود. بهتر است برای مصرف این مکمل با مربی خود مشورت کنید تا پتانسیل بدن شما را برای انجام تمرینات سنگین و طولانی بسنجد و دوز مصرفی مکمل بتا آلانین شما را به همان نسبت تعیین کند.

زمان شروع مصرف بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی

توجه داشته باشید زمان شروع مکمل نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه افراد به صورت یکسان پیچید. مصرف مکمل برای عضله‌سازی به شرایط مختلفی مانند سن، وزن، قد، پتانسیل بدن و هدف آن‌ها از مصرف مکمل بستگی دارد که مربی بر اساس آن زمان و دوز مناسب هر فرد را تعیین می‌کند.

به طور کلی افراد در هر سنی می‌توانند از انواع مکمل‌ها برای عضله‌سازی حجم استفاده کنند؛ اما طریقه مصرف و دوز آن‌ها متفاوت است؛ به طور مثال یک نوجوان به علت اینکه در سن رشد و بلوغ است نیازی به مصرف مکمل برای عضله سازی ندارد؛ چرا که هورمون‌های رشد به اندازه کافی در بدن او تولید می‌شوند و با انجام تمرینات مداوم و تغذیه سالم می‌تواند به هدف خود (عضله‌سازی) برسد.

حال این امر برای افراد بزرگسال برعکس است و هورمون‌های رشد کمتر در بدن ترشح می‌شوند؛ از این رو برای این افراد مصرف بهترین قرص مکمل برای عضله‌سازی در کنار تمرین توصیه می‌شود. 

فراموش نکنید علاوه بر مکمل‌هایی که در برنامه روزانه خود قرار می‌دهید تغذیه مناسب و مصرف غذاهای سالم هم نقش بسزایی در عضله‌سازی و وزن گرفتن دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order