پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

آیا از مکمل‌ بدنسازی استفاده می‌کنید، اما از بهترین زمان مصرف مکمل‌های بدنسازی مطلع نیستید؟! تازه از آن‌ها نتیجه مطلوب هم می‌گیرید؟ واقعا عجیب است!

آیا فکر می‌کنید این مکمل‌ها مانند اکسیرِ قدرت در شما عمل می‌کنند و با یکبار مصرف آن‌ها می‌توانید تاثیرات آن‌ها را در عضلات و اندام خود را مشاهده کنید؟

حالت اول یا مدل دوم، تفاوتی ندارد؛ هر دو تصور اشتباه است و در طولانی مدت برنامه بدنسازی شما را با شکست مواجه خواهد کرد. مصرف مکمل‌های بدنسازی علاوه بر اینکه می‌بایست مستمر و با یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی استاندارد همراه باشد، باید در بهترین زمان خود نیز صورت بگیرد؛ تا در نهایت بیشترین تاثیر را بر توانایی و عملکرد شما در بدنسازی بگذارد.

بهترین زمان مصرف مکمل‌های بدنسازی چه موقعی است؟

اگر می‌خواهید مکمل تقویتی خود را بر اساس بهترین زمان مصرف مکمل‌های بدنسازی، استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در وهله اول یک برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب برای خود ترتیب دهید و سپس سراغ مصرف انواع مکمل‌های بدنسازی زیر نظر افراد متخصص یا مربی خود بروید.

در ادامه شما را از بهترین زمان خوردن مکمل‌های بدنسازی آگاه می‌کنیم.

بهترین زمان خوردن مکمل بدنسازی کراتین

کراتین ترکیبی است که در اثر متابولیسم پروتئین‌ها در بدن به وجود می‌آید. مکمل کراتین در افزایش قدرت و حجم عضلات و تامین انرژی مورد نیاز بدن هنگام ورزش کردن نقش دارد.

تصویر مکمل بدنسازی کراتین

طبق بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته، بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی کراتین در چند حالت مختلف تعریف شده است:

  1. حدود 1.5 ساعت قبل از تمرین است؛ همچنین طبق پیشنهادات صورت گرفته از سوی ورزشکاران حرفه‌ای و با تجربه، بهتر است در این زمان، مکمل کراتین را یک کربوهیدرات (مثل آبمیوه یا اسموتی) و پروتئین ترکیب کرده و سپس آن را بخورید؛ سپس همین ترکیب را پس از اتمام تمرین‌های بدنسازی مجددا مصرف کنید؛ به این ترتیب شما تمرین بدنسازی خود را بین دو وعده مصرف مکمل کراتین قرار داده‌اید که بسیار خوب است و باعث ایجاد حالت آنابولیک در شما می‌شود و از تجزیه عضلات شما هم جلوگیری می‌کند.
  2. مصرف 5 گرم کراتین بعد از تمرین با هدف عضله‌سازی و افزایش قدرت.
  3. روزانه 20 تا 25 گرم مکمل کراتین در 5 نوبت، هر نوبت 5 گرم. (این زمان مناسب افرادی است که برای اولین بار از این مکمل مصرف می‌کنند)

بهترین زمان خوردن مکمل بدنسازی گینر

تصویر مکمل بدنسازی گینر

مکمل گینر حاوی کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و برخی آمینواسیدهای شاخه‌دار است و به منظور افزایش عضله و وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو می‌توان از آن به عنوان یک نوع مکمل مولتی ویتامین برای بدنسازان نیز یاد کرد.

زمان طلایی مصرف مکمل گینر بلافاصله بعد از تمرین است؛ با این حال نیم ساعت پیش از شروع تمرین هم تایم مناسبی برای مصرف است؛ همچنین شما می‌توانید قبل یا بعد از خواب نیز مکمل گینر را مصرف کنید.

مراقب باشید از مکمل گینر بیش از حد به منظور افزایش وزن استفاده نکنید! چون در این صورت مشکلات و عوارض بسیار جدی روبرو خواهید شد که مشکلات کلیه، تهوع؛ اسهال و اختلالات کبد تنها گوشه‌ای از آن‌ها هستند! 

بهترین زمان خوردن مکمل بدنسازی گلوتامین

تصویر مکمل گلوتامین

به طور کلی بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی گلوتامین 2 تا 3 وعده 5 گرمی در تمام طول روز است؛ با این حال از میان این 2 تا 3 وعده، حتما 1 وعده را قبل از خواب مصرف کنید؛ زیرا تحقیقات ثابت کرده است که هنگام خواب میزان ترشح هورمون‌ها من جمله هورمون رشد به بیشترین مقدار خود می‌رسد.

برای دو وعده دیگر نیز پیشنهاد ما این است که یک وعده 5 گرمی را صبح و یک 5 گرمی دیگر را حین ورزش و انجام تمرین‌ها میل کنید.

بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی BCAA

تصویر مکمل BCAA

مکمل دیگری که می‌بایست مصرف آن را براساس بهترین زمان اثرگذاری آن تنظیم کنید، مکمل BCAA است. از جمله اثرات مثبت این مکمل در فرایند عضله سازی و بدنسازی می‌توان به افزایش رشد عضلانی، کاهش درد عضلات و جلوگیری از تجزیه آن‌ها اشاره کرد؛  علاوه بر تمام این‌ها مکمل BCAA در کاهش اثرات خستگی ناشی از ورزش کردن نیز نقش دارد.

یکی بهترین زمان‌های خوردن مکمل بدنسازی BCAA هنگام تمرین کردن است؛ در این صورت عضلات و بدن شما هیدراته می‌مانند و بازدهی‌تان در تمرینات نیز بالاتر می‌رود؛ همچنین قبل یا بعد از تمرین ورزشی نیز زمان خوبی برای مصرف مکمل BCAA است؛ زیرا با کمک به ساخت ماهیچه‌ها و جلوگیری از تخریب عضلات بعد از تمرینات قدرتی و استقامتی.

به طور کلی اگر از مکمل BCAA قبل از تمرین استفاده کنید، خستگی بعد از ورزش را در شما کاهش می‌هد، سطح انرژی‌تان را در حد مطلوب نگه می‌دارد و مانع بروز بدن درد می‌شود.

مصرف مکمل BCAA بعد از تمرین نیز روند ترمیم و ریکاوری بدن‌تان را سرعت می‌بخشد؛ از این رو مانع ورود بدن به فاز عضله‌سوزی می‌شود.

بهترین زمان خوردن مکمل بدنسازی CLA

تصویر مکمل CLA

مکمل CLA سرشار از ویتامین امگا 6 است. مصرف این مکمل ضمن افزایش متابولیسم، به کاهش وزن و ایجاد بافت عضلانی فاقد چربی کمک می‌کند.

بهترین زمان مصرف این مکمل قبل و بعد از تمرینات ورزشی است؛ عده‌ای نیز این مکمل را همراه با غذا مصرف می‌کنند که ایرادی هم ندارد؛ با این حال توصیه ما به این افراد این است که تا حد امکان سعی کنند این مکمل را پیش از غذا مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف مکمل بدنسازی مکمل بدنسازی ال آرژنین

تصویر مکمل ال آرژنین

مکمل بدنسازی ال آرژنین نقش پررنگی در ساخت پروتئین و افزایش بازدهی در عملکرد ورزشکاران دارد؛ همچنین این مکمل فرایند عضله‌سازی را نیز بهبود می‌بخشد.

زمان طلایی مصرف مکمل ال آرژنین 1 ساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order