پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

کلسیم یکی از عناصر معدنی بدن است که وجود آن برای استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان بسیار ضروری و الزامی است. شما می‌توانید کلسیم را با مصرف شیر، کشک، ماست جذب کنید؛ اما اگر به لاکتوز موجود در لبنیات حساسیت دارید از خوردن این موارد محروم هستید؛ در این صورت لازم است که برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن انواع مکمل تخصصی را مصرف نمایید.

نکته مهمی که در مورد مصرف مکمل کلسیم وجود دارد، بهترین زمان مصرف آن است که در این مقاله به صورت کامل و همه جانبه آن را بررسی می‌کنیم و به سوال قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟ پاسخ خواهیم داد.

پس از مطالعه این مقاله و درک اهمیت موضوع می‌توانید انواع داروهای بدون نسخه همچون مکمل کلسیم را از داروخانه آنلاین پرنیان سفارش دهید.

تصویر  مصرف مکمل

اهمیت مصرف قرص کلسیم

کمبود کلسیم در بدن می‌تواند عوارض متعددی را رقم بزند که نرمی و پوکی استخوان شایع‌ترین موردی است که می توان به آن اشاره کرد.

اهمیت این مکمل غذایی و عوارض کمبود آن آنقدر مهم است که به محض اطلاع از کمبود آن باید در سریع‌ترین حالت ممکن نسبت به درمان اقدام کنید تا از بروز مشکلاتی که در ادامه به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم جلوگیری شود.

نقش کلسیم در بدن:

 برای جلوگیری و پیشگیری از بروز هر کدام از موارد فوق بهتر است به مح اطلاع از کمبود کلسیم ضمن رعایت رژیم غذایی حاوی کلسیم از سایر مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز استفاده کنید.

مکمل کلسیم را چه زمان مصرف کنیم؟

تصویر تعیین زمان مناسب برای مصرف مکمل

طبق توصیه پزشکان و متخصصین این حوزه بهترین زمان مصرف قرص کلسیم همراه با وعده‌های غذایی است، البته باید در نظر داشته باشید که حتما 2 ساعت قبل و 4 ساعت پس از مصرف کلسیم هیچ فرآورده شیمیایی دیگری را مصرف نکنید.

نکته مهمی که می‌تواند بر زمان مصرف کلسیم تاثیرات بگذارد نوع قرص یا مکمل است، یعنی اگر فرآورده مصرفی شما از نوع کلسیم سیترات است مصرف آن همراه با وعده غذایی با بدون مصرف غذا امکان پذیر است؛ اما اگر از نوع مکمل کلسیم کربنات است حتما باید همراه با غذا میل شود.

در مورد بهترین زمان مصرف قرص کلسیم شبهات بسیاری وجود دارد و برخی از صاحب نظران در مورد مصرف آن اختلاف دارند، بدین صورت که عده‌ای معتقدند کلسیم را در وعده صبحانه و ناهار مصرف نکنید و صرفا شب‌ها مصرف شود.

علت این توصیه نیز این است که پس از مصرف این مکمل سطح کلسیم تا حدود یک ساعت افزایش می‌یابد، حال اگر در طول روز مصرف شود این امکان وجود دارد که سایر مواد غذایی حاوی کلسیم نیز مصرف شود و مجددا سطح کلسیم افزایش خواهد یافت.

بدترین زمان مصرف قرص کلسیم

تصویر قزص مکمل

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم مصرف قرص یا مکمل کلسیم در وعده صبحانه یا ناهار جایز نیست. به زبان ساده در طول روز با مصرف مواد غذایی، فرآورده‌های مختلف و تنقلات حاوی کلسیم سطح این ماده در بدن افزایش می‌یابد و بدن می‌تواند در صورت نیاز به کلسیم از منابع مختلف نیاز خود را تامین کند؛ اما شب‌ها و مخصوصا در خواب زمانی که بدن نیاز به کلسیم پیدا می‌کند با توجه به اینکه هیچ ماده غذایی دریافت نمی‌کند، مجبور است کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها جذب کند که اصلا مناسب نیست.

با مصرف قرص کلسیم در وعده شام و به طور کلی شب‌ها، نیاز بدن تامین شده و احتیاجی به برداشت کلسیم از دندان‌ها، استخوان‌ها و سایر اجزا نیست.

علاوه بر نکته فوق دلیل دیگری که متخصصان توصیه می‌کنند مصرف قرص کلسیم را به شب‌ها موکول کنید این است که کلسیم به شما کمک می‌کند تا خوابی بهتر و باکیفیت‌تر داشته باشید.

با مصرف کلسیم در وعده شامگاهی نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان در بدن ترشح می‌شود که در تولید ملاتونین نقش مهمی دارد؛ با توجه به این نکته پس از مصرف قرص کلسیم خواب بهتری خواهید داشت.

در طول روز بدن به چه مقدار کلسیم نیاز دارد؟

کلسیم در مواد غذایی متنوعی همچون لبنیات، سبزیجات، لوبیا و غیره وجود دارد. برخی افراد به سبب سبک زندگی ناسالم، استعمال سیگار و مشروبات الکلی نه تنها کلسیم کافی دریافت نمی‌کنند بلکه کلسیم موجود را نیز از دست می دهند؛ در چنین حالتی بهترین روش برای جایگزین کردن و تامین نیاز بدن مصرف قرص یا مکمل کلسیم است.

در ادامه طی جدولی کامل میزان کلسیم بدن در سنین مختلف را بررسی می‌کنیم.

تصویر جدول زمان بندی

با توجه به این جدول افراد در سنین مختلف و با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند باید حجم متفاوتی از کلسیم را دریافت کنند.

اگر لزوم و اهمیت دریافت کلسیم برای بدن را درک کردید و تصمیم دارید مکمل یا قرص کلسیم تهیه کنید، می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود در هر زمان و مکان با چند کلیک ساده سفارش خود را از طریق پرنیان دارو ثبت کنید و محصول مورد نظر را درب منزل دریافت کنید.

این مجموعه به منظور جلب رضایت و اعتماد شما عزیزان محصولات خود را همراه با خدماتی همچون ارسال فوری، پشتیبانی آنلاین و تضمین بازگشت وجه ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order