پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

ریزش مو یکی از بزرگترین معضل‌های روزمره ماست؛ که فارغ از جنسیت گریبانگیر هر فردی شده‌است. کافیست به کف اتاق خود نگاهی بیندازید، تا بزرگی این معضل برای شما واضح‌تر شود. سلامت موهای شما، خبر از سلامتی وجود شما می‌دهد. اساساً موی هر فرد به دلیل تغییرات هورمونی، مصرف دارو، عادات غذایی نادرست، کمبود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، استرس زیاد، شست‌و‌شوی موها با شوینده‌های ناسازگار، استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ و دکلره و… دچار آسیب می‌شود.

امروزه محصولات مراقبت از مو به دلیل این مشکل شایع، مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته‌است. اگر شما نیز دچار ریزش مو شده‌اید و دنبال راهی برای بازگرداندن سلامتی به موهای خود هستید؛ یا به هر دلیلی موهایتان سست، شکننده و کدر شده‌است، ما یکی از معروف‌ترین و موثرترین کپسول‌های تقویتی مو را به شما معرفی می‌کنیم.

در این مقاله می‌پردازیم به این موضوع که علت محبوبیت قرص hair vit چیست. هم‌اکنون شما می‌توانید برای خرید قرص هیرویت با بهترین قیمت و تخفیف ویژه از طریق مجموعه پرنیان دارو اقدام کنید. 

قرص hair vit چیست؟

تصویر قرص hair vit

ساختار مو انسان از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم بسیاری عوامل باعث ریزش مو و آسیب پذیری موها شده‌اند، یکی دیگر از آن عوامل هم کاهش میزان کراتین مو است که با افزایش سن میزان کراتین مو کاهش می‌یابد. برخی مکمل‌های غذایی می‌توانند در افزایش میزان کراتین مو هم موثر باشند.

اما بطور کل ماهیت کپسول هیرویت چیست؟ هیرویت به عنوان یک مولتی ویتامین مینرال، یک مکمل تقویتی است که سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌هایی است، که در تنظیم میزان کراتین مو، جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن نقش بسزایی دارد.

الزاما داشتن یک رژیم غذایی مناسب، پاسخگوی تمامی نیازهای بدن نیست و ممکن است این مشکل در قالب ریزش مو در برخی افراد ظاهر شود و اینجاست که موضوع مکمل‌های دارویی حائز اهمیت می‌شوند. هرچه میزان ریزش مو بیشتر باشد، کمبود قابل توجهی از ریزمغذی‌ها در بدن شما وجود دارد. و هم‌چنین در برخی شرایط خاص مانند بارداری یا داشتن سابقه بیماری خاص، نیاز بدن به ریز مغذی‌ها بیش از پیش مطرح می‌شود. اما ترکیبات قرص هیرویت چیست که می‌تواند تمام نیازهای مو را فراهم کند؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

این قرص تحت لیسانس انگلستان، در ایران تولید می‌شود و جز یکی از پرفروش‌ترین کپسول‌های تقویتی محسوب می‌شود. اما سازوکار داروی هیرویت چیست و به چه علت در میان دیگر محصولات مراقبت از مو انقدر جایگاه ویژه‌ای دارد؟ 

خواص قرص هیرویت چیست؟

بطور معمول محصولات مراقبت از مو هنگامی‌که ریزش مو ایجاد شده به علت فقر مواد معدنی یا ریزمغذی‌ها باشد، بسیار موثر واقع می‌شود. حال با خواص هیرویت بیشتر آشنا می‌شوید؛ تا سلامت موی شما را به نتیجه دلخواه‌‌ نزدیک‌تر کنیم:

اگر بطور خلاصه و مختصر بخواهیم بگوییم خواص قرص هیرویت چیست؛ این است که شما از هرگونه نگرانی درباره سلامتی موهایتان نجات می‌دهد. 

ترکیبات قرص هیرویت چیست؟

تصویر ترکیبات قرص هیرویت

ویتامین‌های خانواده B در این مکمل، ویتامین تخصصی پوست و مو هستند که وقتی در کنار دیگر ریزمغذی‌های این قرص قرار گیرند، باعث افزایش اثربخشی می‌شوند؛ یعنی علاوه بر قطع ریزش مو غیرعادی، موجب ضخیم و درخشان شدن تارهای مو، جلوگیری از موخوره و پرپشتی موها می‌شوند. حال که با خواص این مکمل آشنا شدیم، مشتاق‌تر می‌شویم که بدانیم مواد سازنده قرص هیرویت شامل چیست و هریک چه نقشی ایفا می‌کنند؟

این محصول دارای ترکیبات موثر دیگر هم‌چون اسید فولیک، ال-سیستئین هیدروکلراید، روغن سویا، سولفات آهن، ژلاتین، عصاره مخمر و روغن نخل است که هر یک در فرآیند ترمیم مو، کاهش یا قطع ریزش مو و افزایش رشد موها تاثیر بسزایی دارند. 

درمان ریزش مو در مردان با هیرویت

مردانی که دچار ریزش و کم پشتی موی ریش هستند، این موضوع به علت کمبود ریزمغذی‌های بدن رخ می‌دهد؛ بنابراین استفاده از کپسول هیرویت می‌تواند موثر واقع شود. ولی اگر ریزش مو در آقایان به دلیل مشکلات هورمونی باشد، استفاده از این قرص تاثیری در توقف ریزش ریش ندارد. هم چنین مردانی که عمل کاشت مو را انجام داده‌اند، معمولا این قرص توسط پزشک مربوطه تجویز می‌شود، تا میزان اثر بخشی کاشت مو را افزایش دهند. ولی لازم است برای بهره‌گیری از این کپسول تقویتی، ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید تا در صورت صلاحدید ایشان از این محصول استفاده کنید. 

مدت زمان استفاده از هیرویت

تصویر قرص هیرویت

باز هم تاکید داریم که، برای استفاده موثرتر از این مکمل حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید تا بسته به میزان کمبود هرگونه ریز مغذی در بدن شما، دوره استفاده از قرص هیرویت را مشخص کند. شما تا زمانیکه به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید می‌توانید زیر نظر پزشک از این قرص استفاده کنید.

ولی بطور عمومی، ابتدا می‌توانید یک دوره 3 ماهه از قرص هیرویت استفاده کنید، سپس یک الی دو هفته استفاده از ین قرص را به وقفه انداخته تا بدن استراحت کند و دوباره به مدت دو الی سه ماه دیگر استفاده از این محصول را از سر گیرید. اگر پس از گذشت این دوران درمانی، هنوز هم مشکل ریزش مو دارید، با پزشک معالج خود مشورت کنید تا علت ادامه دار بودن ریزش مو شما را بررسی کند. همچنین اگر ریزش موی شما کاهش یافته‌ نیز تحت نظر پزشک باشید و با مشورت از ایشان جویا شوید که بهترین نحوه، برای ادامه مصرف موثرتر قرص هیرویت چیست.

تداخلات دارویی قرص هیرویت چیست؟

همانطور که گفته‌ شد، در صورتی که هرگونه دارویی مصرف می‌کنید لازم است حتما در فهرستی آن‌ها را به انواع داروهای شیمیایی، گیاهی، بدون نسخه یا با نسخه طبقه‌بندی کنید و به پزشک معالج خود تحویل دهید تا نحوه مصرف این مکمل را به شما توضیح دهد.

هم‌چنین درصورت استفاده همزمان از هرگونه قرص پوست و مو و ناخن و یا هر مکمل تقویتی با قرص هیرویت بپرهیزید؛ زیرا ممکن است دچار تداخل دارویی شوید یا اینکه باعث کاهش میزان جذب داروهای دیگر شود. طبق گزارشات، استفاده از این محصول در کنار استفاده از برخی داروهایی از جمله آلوپورینول، تتراسایکلین، فلوروکینولون‎‌، کینیدین، دیگوکسین و فنوتیازین‌ها موجب بروز تداخلات دارویی شده‌است و الزام بر این است که در صورت مصرف هرگونه دارو با پزشک مربوطه مشورت کنید تا فاصله زمانی مناسبی برای صرف هریک تعیین کند. 

نحوه مصرف کپسول هیرویت چیست؟

لازم به ذکر است که افراد زیر 16 سال نمی‌توانند از این مکمل استفاده کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، بهترین زمان خوردن قرص هیرویت به شرح زیر می‌باشد:

1. صبح ناشتا و 30 دقیقه پیش از صرف صبحانه مصرف شود ولی دقت کنید که فقط یک عدد قرص را می‌توانید مصرف کنید، مگر اینکه پزشک معالج به شما توصیه کرده‌باشد.

2. همچنین توجه کنید که که مصرف این محصول باید همراه با آب فراوان باشد، تا میزان تاثیرگذاری این مکمل افزایش یابد؛ چرا که یکی از علل ریزش مو کمبود آب است که با افزایش میزان غلظت خون، اکسیژن رسانی به بافت پوست سر کم و ریزش مو شروع می‌شود.

3. از مصرف لبنیات، چای، قهوه و داروهای آنتی اسید بپرهیزید؛ چرا که ممکن است باعث کاهش میزان اثر بخشی این مکمل شود.

4. پس از مصرف تا 10 دقیقه دراز نکشید.

5. اگر دچار ناراحتی گوارشی هستید می‌توانید قرص هیرویت را همراه با وعده صبحانه خود مصرف کنید. 

عوارض قرص هیرویت چیست؟

معمولا عوارض جانبی فقط برای یک درصد از افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند یا اینکه حساسیتی نسبت به ترکیبات این مکمل داشته‌ یا در مصرف این دارو زیاده‌روی کرده‌باشند، رخ می‌دهد. در صورتی که هرگونه سابقه بیماری، مصرف دارو یا حساسیت به ترکیبات داشته باشید، یا اینکه هیچ مشکلی نداشته باشید ولی این سوال برای شما پیش بیاید که شرایط دقیق‌تر مصرف داروی هیرویت چیست؟ قطعا برای جلوگیری از هرگونه عارضه‌ای ما پیشنهاد می‌کنیم پیش از مصرف این قرص، ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید. تا از هرگونه عوارض جانبی احتمالی در مصرف این محصول آگاه شوید.

به برخی از عوارض مصرف این محصول می‌پردازیم :

بدن امکان ذخیره زینک را در خود دارد، بنابراین در صورت زیاده روی کپسول هیرویت و تجمع آن در بدن، ایجاد مسمومیت می‌کند. مسمومیت در اثر تجمع زینک موجب احساس تهوع، اسهال و استفراغ، سردرد، کاهش اشتها، کاهش میزان کلسترول مفید، ضعف در سیستم ایمنی و دردهای عضلانی می‌شود.

با اطلاع از اینکه مواد سازنده قرص هیرویت شامل چیست، در صورت وجود هرگونه حساسیت نسبت به ترکیبات مانند روغن سویا، روغن نارگیل، روغن نخل یا موم زرد، ممکن است دچار آلرژی شوید؛ هرچند که تا به حال گزارشی در این باره به ثبت نرسیده ‌است.

دقت کنید که از استفاده همزمان چندین مکمل بدون مشورت پزشک بپرهیزید؛ مخصوصا اگر از مکملی استفاده می‌کنید که حاوی دوز آهن بالا می‌باشد. زیاده روی در محصولات حاوی آهن موجب بروز آسیب‌های جدی به مغز، کبد یا حتی بروز سرطان شود.

به دلیل زیاده روی در برخی از ویتامین‌ها، ممکن است تغییر رنگی در ادرار شکل گیرد.

 و در نهایت هم یکسری عوارض جانبی که در بین همه داروها مشترک و شایع است؛ مثل حالت تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، خستگی، خارش، درد عضلانی

نکته: اگر قرص هیرویت را دکتر معالج شما تجویز کرده‌باشد، قطعا بهتر از هر فردی در نظر می‌گیرد که برای هر فرد عوارض قرص هیرویت چیست، و در مقابل فواید را مدنظر داشته و سود این دارو را غالب بر خطرات ناشی از عوارض جانبی آن دیده و در نهایت شما را لازم به مصرف این مکمل دانسته است؛ پس نگرانی در مصرف این محصول نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order