پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

ضد آفتاب کودک

همه ما از مضرات نور خورشید به ویژه اشعه ماوراء بنفش اطلاع داریم. کودکان نسبت به بزرگسالان پوست بسیار حساس‌تری دارند؛ بنابراین قرارگیری در معرض نور خورشید می‌تواند موجب بروز قرمزی، کک‌ومک و آسیب‌های جبران ناپذیری در پوست کودکان و یا نوزادان شود و یا حتی در مواردی منجر به بروز سرطان‌هایی نظیر ملانوما گردد. 

استفاده از محصولات مراقبت پوست کودک به ویژه انواع ضد آفتاب کودک به صورت روزانه بسیار ضروری است.

در مواقعی که می‌خواهید ساعاتی را در بیرون از خانه بگذرانید، حتما باید پوست کودکان را در برابر نور خورشید محافظت کنید. اولین اقدام استفاده از پوشش مناسب مانند لباس‌های آستین بلند و کلاه‌هایی است که تمام صورت و گردن کودک را سایه بیاندازد؛ اما این نوع پوشش‌ها حفاظت صد درصدی ایجاد نمی‌کند. این مطلب ضرورت استفاده از یک ضد آفتاب کودک مناسب را توجیه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات یک ضد آفتاب کودک خوب آشنا کنیم.

 

خرید ضد آفتاب کودکان از پرنیان دارو

از آنجایی که مسئله مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت است، بهتر است محصولات مراقبتی پوست را از فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز معتبر تهیه نماییم؛ به این ترتیب از کیفیت محصول خریداری شده، قیمت، اصالت و کیفیت آن مطمئن خواهید بود. 

ما در داروخانه آنلاین پرنیان دارو در تلاشیم تا بهترین محصولات را با قیمت مناسب به شما عرضه نماییم. هم اکنون می‌توانید انواع ضد آفتاب کودکان مانند اسپری ضد آفتاب بیبی فرست سی‌گل، کرم ضد آفتاب اطفال مای +SPF50، لوسیون ضد آفتاب اطفال فیزیکال ایروکس و کرم ضد آفتاب اطفال سی‌گل را به صورت آنلاین و حضوری از پرنیان دارو خریداری نمایید. 

 

راهنمای خرید ضد آفتاب کودک

حال این سوال پیش می‌آید که برای خرید ضد آفتاب کودک باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟ در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است.

 

  • به فرمولاسیون محصول دقت کنید.

 از آنجایی که پوست کودکان حساس است، بهتر است از ضد آفتاب بزرگسالان برای کودکان استفاده نشود؛ چرا که در فرمولاسیون ضد آفتاب‌های مخصوص بزرگسالان، مواد شیمیایی مختلفی به کار می‌رود که ممکن است برای کودکان مضر باشد. معمولا در ساخت ضد آفتاب کودکان از محافظ‌های فیزیکی مانند تیتانیوم‌دی‌اکساید و زینک‌اکسید استفاده می‌شود تا از بروز حساسیت در پوست کودکان جلوگیری شود. 

 

  • فاقد مواد افزودنی نامناسب برای کودکان باشد.

 هیچگونه عطر، اسانس و یا رنگ نباید در ترکیب ضد آفتاب کودکان استفاده شده باشد. این مواد نیز می‌تواند موجب بروز حساسیت در پوست کودکان شود.

 

  • SPF مناسب داشته باشد. 

ضد آفتاب مناسب کودک بهتر است SPF بین 15 تا 30 داشته باشد.

 

  • وسیع‌الطیف باشد.

 همانطور که می‌دانید نور خورشید طیف وسیعی از امواج را شامل می‌شود. یک محصول خوب باید بتواند در مقابل اشعه مادون قرمز، UVA و UVB محافظت بالایی ایجاد کند.

 

  • بافت سبک و ملایم داشته باشد.

بافت انواع ضد آفتاب از جمله ویژگی‌هایی است که بهتر است در هنگام خرید ضد آفتاب کودک به آن توجه کنید تا پوست کودک آسیب نبیند.

 

  • در برابر تعریق و آب مقاوم باشد.

کودکان به دلیل فعالیت زیاد دچار تعریق زیادی می‌شوند و این مسئله موجب می‌شود ضد آفتاب به سرعت از روی پوست آن‌ها پاک شود؛ بنابراین بهتر است از محصولات ضد آفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید تا از محافظت کافی آن مطمئن باشید.

 

5 نکته مهم در رابطه با نحوه استفاده از ضد آفتاب کودک

فرم‌های مختلفی از این محصول در بازار موجود است. ژل، اسپری، لوسیون و کرم انواع رایج‌تر موجود در فروشگاه‌ها هستند. انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه مشتری بستگی دارد؛ به عنوان مثال برخی از کودکان ممکن است با نحوه استعمال کرم مشکل داشته باشند؛ بنابراین استفاده از اسپری ضد آفتاب، به دلیل نحوه استفاده راحت‌تر، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

 

  1. دقت کنید که میزان چربی محصول خریداری شده با نوع پوست کودک مناسب باشد. همچنین، اگر پوست کودک شما خشک است می‌توانید از انواع مرطوب کننده کودک نیز استفاده نمایید. 
  2. بهتر است حدودا نیم ساعت قبل از خروج از منزل استفاده شود تا بیشترین اثر محافظتی خود را ایجاد کند.
  3. هر دو ساعت یکبار آن را تجدید نماید؛ به خصوص زمانی که کودک شما در معرض تعریق زیاد قرار دارد. 
  4. به مقدار کافی و به طور یکنواخت در سراسر پوست صورت، دستان و هر ناحیه از بدن که در برابر نور خورشید قرار دارد استفاده شود. 
  5. در روزهای ابری نیز استفاده از ضد آفتاب کودکان را ترک نکنید؛ به این دلیل که اشعه‌های ماوراء بنفش در محیط وجود دارند و باعث آسیب رساندن به پوست می‌شوند.

 

قیمت ضد آفتاب کودک

قیمت ضد آفتاب کودک به کیفیت، میزان SPF و برند آن بستگی دارد و طیف بسیار متنوعی را شامل می‌شود. هر چقدر حجم محصول و کیفیت آن بهتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است؛ همچنین برندهای مختلف محصولات خود را به سبب ویژگی‌های اختصاصی با قیمت متفاوت عرضه می ‌کنند.

در انتها نیز در نظر داشته باشید که هر چقدر spf محصول بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

نکته: برای نوزادان زیر 6 ماه بهتر است از ضد آفتاب استفاده نشود و از پوشش و سایه‌بان مناسب برای محافظت کمک بگیرید؛ اما در صورت ضرورت بهتر است ابتدا با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا کرم ضد آفتاب کودک مناسب را خریداری نمایید.

 

ضد آفتاب‌های ممنوع برای کودکان

همانطور که قبلا گفته شد پوست کودکان بسیار حساس است و مواد شیمیایی را به سرعت جذب می‌کند؛ بنابراین برخی ترکیبات شیمیایی نباید در فرمولاسیون انواع ضد آفتاب کودکان استفاده شود. یکی از این ترکیبات رتینیل پالمیتات است. این ترکیب در پوست کودکان موجب بروز پیری زودرس و یا حتی عواقب جدی‌تری مانند سرطان پوست می‌شود. 

برخی ترکیبات شیمیایی دیگر نیز وجود دارند که برای کودکان مضر است؛ از این جمله می‌توان به فرمالدئید، کواترنیوم-15، هیدروکسی متیل گلیسینات، متیلیزوتیازازولینون، اکسی بنزون، آووبنزون، دیازولیدینیل اوره، هوموسالات و هیدانتوئین اشاره کرد.

 

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order