پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

کلسیم یکی از مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی بدن است که بر سلامت دندان‌ها، ناخن‌ها و استخوان‌ها تاثیر چشمگیری دارد. کمبود کلسیم در بدن می‌تواند عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد؛ پس توصیه می‌شود ضمن داشتن رژیم غذایی سالم و سبک زندگی استاندارد انواع مکمل تخصصی را برای رفع مشکلات مربوط به کلسیم مورد استفاده قرار دهید.

در این بین عده‌ای که نگران تناسب اندام خود هستند با توجه به شنیده‌ها این سوال را بیان می‌کنند که آیا مصرف قرص کلسیم چاق کننده است؟

امروزه مصرف کپسول‌های تقویتی مانند کپسول مولتی دیلی دانا یا دیگر شربت‌های تقویتی مانند شربت فروگلوبین در میان افراد زیادی رواج یافته است. خوب است بدانید که می‌توانید انواع کلسیم و مکمل‌های حاوی آن را به صورت آنلاین از داروخانه آنلاین پرنیان سفارش دهید.

با توجه به اینکه این موضوع دغدغه بسیاری از افراد است و البته از اهمیت بالایی نیز برخوردار است تصمیم گرفتیم در مقاله جامع به آن بپردازیم.

مصرف قرص کلسیم چه تاثیری بر چاقی دارد؟

مصرف کلسیم و انواع مکمل غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها دارد. این ماده معدنی در بدن ساخته نمی‌شود و صرفا باید از طریق رژیم غذایی و یا مصرف کلسیم دریافت شود.

99 درصد از کلسیم بدن در دندان‌ها و استخوان‌ها ذخیره می‌شود و 1 درصد باقی مانده در سایر اندام‌های بدن ذخیره می‌گردد.

در مورد تاثیر کلسیم بر چاقی نتایج بسیاری صورت گرفته که در ادامه برخی از معتبرترین موارد را بررسی می‌کنیم.

سال‌ها پیش گروهی از زنان که تصمیم به لاغری داشتند و در عین حال با کمبود کلسیم مواجه بودند مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند.

این گروه به دو دسته جداگانه تقسیم شدند، عده‌ای در طول تحقیقات علاوه بر رعایت رژیم غذایی کلسیم نیز دریافت می‌کردند و عده ای دیگر هیچگونه مکمل کلسیمی دریافت نکردند و صرفا رژیم لازم را رعایت کردند.

پس از گذشت مدت معینی افرادی که کلسیم دریافت کردند؛ در مقابل افرادی که کلسیم دریافت نکردند حدود 6 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

علاوه بر این در تحقیقی دیگر افرادی که در رژیم غذایی خود ماست کم چرب مصرف می‌کردند؛ در مقایسه با گروهی که ماست نمی‌خوردند 22 درصد وزن بیشتری از دست دادند.

علاوه بر تحقیقات فوق از لحاظ علمی نیز افرادی که در رژیم خود کلسیم کافی دارند، جذب چربی در روده آن‌ها کنترل و مدیریت می‌شود. 

به طور کلی اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که مصرف کلسیم و مکمل‌های حاوی آن نه تنها باعث چاقی نمی‌شود بلکه در کاهش و کنترل وزن نیز بسیار موثر است؛ در نتیجه اگر قصد لاغری دارید حتما میزان کلسیم موجود در بدن خود را چک کنید و نسبت به مصرف فرآورده‌های لبنی، سبزیجات و غیره اقدام کنید تا رژیم موفق‌تری داشته باشید.

تصویر مکمل چاقی

آیا با خوردن قرص کلسیم چاق می‌شویم؟

با توجه به آنچه تاکنون گفتیم از بابت چاق شدن با مصرف کلسیم هیچ نگرانی نداشته باشید و چنانچه با کمبود کلسیم روبرو هستید حتما نسبت به مصرف این فرآورده اقدام کنید.

این نکته را نیز همیشه در نظر داشته باشید که استفاده از فرآورده‌های حاوی کلسیم نه تنها در چاقی شما تاثیری ندارند، بلکه کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاه‌تری لاغر شوید.

در نظر داشته باشید که نباید از این خاصیت کلسیم سوءاستفاده شود و به هیچ وجه نباید خودسرانه و با هدف لاغری مکمل کلسیم مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارض بسیاری داشته باشد؛ در نتیجه فقط زمانی که بدن با کمبود کلسیم مواجه است مجاز به مصرف آن هستید.

حال که با اهمیت و تاثیرات قرص کلسیم آشنا شدید، چنانچه تصمیم دارید مکمل کلسیم خریداری کنید، می‌توانید به صورت آنلاین، در هر زمان و هر کجا که هستید با تلفن همراه خود این محصول را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

مجموعه پرنیان دارو به عنوان یک داروخانه آنلاین و معتبر امکان خرید داروهای بدون نسخه همچون قرص کلسیم و انواع قرص جوشان را بدون مراجعه حضوری به مراکز و بدون اتلاف وقت در نظر گرفته ست؛ همچنین می‌توانید از خدماتی همچون ارسال فوری، تضمین بازگشت وجه و پشتیبانی آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

تصویر قرص مکمل برای چاقی

آشنایی با ضرورت مصرف قرص کلسیم

همانطور که گفتیم کلسیم تاثیرات متنوع و متعددی دارد؛ به همین دلیل نیاز است که حتما در صورت مواجهه با کمبود آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین عوارض کمبود کلسیم در بدن را یادآور می‌شویم تا بیشتر با اهمیت آن آشنا شوید.

با مصرف مکمل یا قرص کلسیم می‌توانید از عوارض فوق پیشگیری کنید؛ از طرفی خوب است بدانید که کمبود کلسیم می‌تواند موجب کاهش رشد موها، شکنندگی ناخن‌ها، خشک شدن پوست و در موارد شدیدتر موجب بروز تشنج می‌شود؛ پس حتما پس از انجام چکاپ کامل و مشورت با پزشک مصرف کلسیم را آغاز کنید.
نکته:  قبل از مصرف حتما به میزان نیاز بدن و موقعیت خود توجه داشته باشید؛ زیرا میزان کلسیم مورد نیاز برای زنان و مردان در سنین مختلف و شرایط مختلف متفاوت است.

2 پاسخ

  1. سلام بنده دوماه هست که این قرص را مصرف کردم ۳ کیلو چاق شدم غذام کنترل شده بودهرچی فکرکردم چراوزنم میره بالا گفتم حتما تاثیر قرص هست چون تغییر دیگه ای نداشتم والان نگران از بالا تر رفتن وزنم هستم بنظر شما قرص دیگه ای هست که چاق نکنه فقط کلسیم بده

    1. سلام. تا جایی که من اطلاع دارم کلسیم و ویتامین دی که با هم در قرصهای کلسیم-د موجود هستن باعث چاقی نمیشن و حتی عکس این موضوع صادق هست.دلیل افزایش وزنتون رو با یه پزشک بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order