پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

پرنیان دارو مرجع پخش دارو و محصولات بهداشتی در ایران

برخی از ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی و سرعت بخشیدن به فرایند عضله‌سازی از مکمل‌های ورزشی استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها به افراد کمک می‌کنند تا مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن برای عضله سازی را سریع‌تر دریافت کنند. یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی که ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند گینر است. اصولا ورزشکاران پودر گینر را به صورت روزانه میل می‌کنند تا بدن در طول روز مواد مغذی و مفید را جذب کند. در این مقاله قصد داریم به اینکه گینر چیست؟ و چه مزایایی دارد بپردازیم.

معرفی مکمل گینر

یکی از مکمل‌هایی که اخیرا ورزشکاران به آن توجه ویژه دارند گینر است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، گینر به یکی از پر فروش‌ترین محصولات داروخانه‌ای تبدیل شده است.

قطعا برای خیلی از مخاطبان سوال است که گینر چیست؟ گینر به نوعی از مکمل‌ها گفته می‌شود که دارای پروتئین، کربوهیدرات و مقداری چربی برای حجم گیری هستند؛ هدف از استفاده این پودر بیشتر شدن حجم بافت عضلانی است. پودر گینر عموما دارای کالری بالایی است که مصرف روزانه آن باعث افزایش وزن می‌شود و برای افرادی که وزن کمی دارند بسیار مناسب است؛ همچنین این پودر به منظور تامین نیاز بدن ورزشکار و اثرگذاری روی فعالیت‌های بدنی بیشتر توصیه می‌شود.

مکمل‌هایی که ورزشکاران مصرف می‌کنند بسیار متنوع است؛ مانند گین آپ کارن که بر اساس نیازی که دارند می‌توانند آن را از داروخانه آنلاین پرنیان تهیه کنند.

ترکیبات گینر چیست؟

این مکمل مانند پودر انترامیل پر پروتئین دارای ترکیبات پرکالری حاوی کربوهیدرات و پروتیئن‌های مورد نیاز بدن است؛ همچنین شامل اسید آمینه‌های مفید و لازم بدن است که مواد معدنی بدن را تامین می‌کنند. در ترکیبات گینر مقداری چربی و قند برای افزایش وزن وجود دارد که میزان آن‌ها به صورتی است که برای بدن زیانی ندارد.

مزایا مصرف گینر 

همانطور که می‌دانید پودر گینر مزایای زیادی دار؛ با دانستن این فواید متوجه این موضوع می‌شوید که چرا ورزشکاران به استفاده از این پودر علاقه شدید نشان داده و آن را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند. در ادامه به مزایا گینر اشاره می‌کنیم:

افزایش دهنده وزن

برخی از ورزشکاران پس از مدتی تمرین متوجه می‌شوند که وزن ‌آن‌ها ثابت مانده است؛ این بدین معنا است که ورزشکار کالری دریافتی را سوزانده است. ورزشکاران برای اینکه وزن خود را بالا برده و عضله‌سازی کنند، باید میزان کالری دریافتی‌شان بیشتر از مقداری باشد که در تمرین می‌سوزانند. استفاده گینر برای ورزشکاران این مزیت را فراهم می‌کند تا کالری مورد نیاز برای عضله‌سازی را دریافت کنند.

حاوی مواد مغذی با کیفیت

زمانی که ورزشکاران برای عضله‌سازی تلاش می‌کنند، مصرف مواد مغذی برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ورزشکار این مواد مغذی را از سایر مواد غذایی مانند مرغ و ماهی سرخ شده دریافت کند، علاوه بر کالری بالا مقدار زیادی چربی را نیز وارد بدن خود می‌کند؛ این چربی برای ورزشکاران مضر است؛ این مشکل با مصرف گینر برطرف می‌شود و علاوه بر کالری، ورزشکار مواد مغذی مورد نیاز به بدن خود را هم دریافت می‌کند.

مکملی برابر با یک وعده غذایی

گینر به علت کالری و پروتئینی که دارد به عنوان یک وعده غذایی مناسب تلقی می‌شود و ورزشکاران می‌توانند آن را به عنوان صبحانه همراه با شیر میل کنند؛ این موضوع همچنین از ایجاد دل درد ناشی از مصرف مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

برخی از ورزشکاران بعد از تمرین به علت خستگی میل به خوردن غذا ندارند که در این موقعیت می‌توانند از پودر گینر به عنوان وعده غذایی استفاده و کالری مورد نیاز بعد از تمرین را به بدن برسانند.

عضله سازی

تصویر میکس گینر

یکی از مزیت‌هایی که باعث شده ورزشکاران از گینر استفاده کنند عضله سازی است. وجود پروتیئن و فیبرهای مورد نیاز به تسریع این فرایند کمک شایانی می‌کند.

کاربردهای استفاده از گینر

علاوه بر ورزشکاران، افراد عادی نیز به علت وجود زیر مغذی در پودر گینر، مجاز به استفاده از آن به عنوان مکمل هستند.

در ادامه این بخش به طور خلاصه درباره کاربردهای گینر صحبت می‌کنیم:

عوارض گینر

همانطور که گینر مزایایی را به همراه دارد، ممکن است که عوارضی را هم برای برخی از افراد به دنبال داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

بهترین زمان مصرف گینر

برای اینکه بهترین نتیجه را بعد از مصرف گینر دریافت کنید توصیه می‌شود به زمان مصرف آن توجه ویژه داشته باشید.

یکی از بهترین زمان‌های مصرف صبح‌ها بعد از بیدار شدن است؛ به این علت که بدن شما در این زمان تمامی ذخیره‌های پروتئینی را مصرف کرده است؛ از این رو با مصرف گینر، بدن تمامی مواد مغذی را به سرعت جذب می‌کند.

یکی از زمان‌های دیگری که برای مصرف گینر بسیار مناسب است بعد از تمرین به عنوان تغذیه است؛ به این علت که در این موقعیت تمامی عضلات برای بازسازی به کالری و پروتئین نیاز دارند؛ به ویژه اگر فردی هستید که قرار است علاوه بر عضله سازی، وزن گیری هم داشته باشید حتما بعد از تمرین به عنوان تغذیه از گینر استفاده کنید.

40 دقیقه قبل از تمرین نیز زمان اصلی برای مصرف این مکمل است؛ این زمان باعث جذب بیشتر کالری و  پروتئین می‌شود و ضعف عضلانی را کاهش می‌دهد. 

تصویر ترکیب گینر

طریقه مصرف گینر

مصرف گینر کاملا سلیقه‌ای است و آن را به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. در ادامه طریقه مصرف گینر را بررسی می‌کنیم:

برخی از افراد گینر را با آب مصرف می‌کنند؛ این روش از ساده‌ترین روش‌های مصرف است؛ به این منظور کافیست مقدار مصرف روزانه خود را با آب مخلوط کرده و آن را به صورت نوشیدنی میل کنید.

یکی از روش‌های دیگر مصرف گینر با شیر است؛ این روش از عالی‌ترین روش‌ها برای دریافت کالری و پروتئین است. شما با مخلوط کردن گینر با شیر یک نوشیدنی غلیظ  را برای خود آماده کرده و میل می‌کنید.

گینر به همراه با ماست هم برای کسانی که هضم راحت‌تری دارند مناسب است و با مقدار زیادی پروتئین همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه حمل و ارسال برای خرید اولی‌ها رایگانه!

با دریافت کد تخفیف، هزینه ارسال خرید اول رو مهمون ما باشین

first-order